MELDUNKI
Zameldowanie na pobyt stały lub czasowy (ponad 2 miesiące)
Osoby chcące zameldować się na pobyt stały lub czasowy powyżej 2 miesięcy (również cudzoziemcy) powinny złożyć prawidłowo wypełniony formularz z potwierdzeniem zgody na zameldowanie od:
oraz przedłożyć odpowiednie dokumenty (dowód tożsamości i książeczkę wojskową, a w wypadku cudzoziemców – paszport). Osoby chcące zameldować się na pobyt czasowy trwający do 2 miesięcy powinny dokonać ustnego zgłoszenia i przedłożyć dowód tożsamości. Przyjmując zgłoszenie pracownik sprawdza tożsamość osoby na podstawie dokumentu stwierdzającego tożsamość lub innego dokumentu pozwalającego na jej ustalenie.
Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego
Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego powyżej 2 miesiące obowiązana jest wymeldować się najpóźniej w dniu opuszczenia tego miejsca. Wymeldowania dokonuje się osobiście przedkładając wypełnione zgłoszenie meldunkowe, dowód osobisty i książeczkę wojskową. Osoba, która wyjeżdża za granicę na okres dłuższy niż 2 miesiące, jest zobowiązana zgłosić swój wyjazd oraz powrót organowi meldunkowemu. Zgłoszenie powrotu dokonuje się najpóźniej przed upływem czwartej doby, licząc od dnia powrotu.
Organ właściwy w sprawach meldunkowych wydaje na wniosek strony lub z urzędu decyzję w sprawie wymeldowania osoby, która: opuściła dotychczasowe miejsce stałego pobytu bez wymeldowania lub osoba, która: opuściła dotychczasowe miejsce stałego pobytu bez wymeldowania się, nie przebywa w nim co najmniej przez okres 6 miesięcy, a nowego miejsca jej pobytu nie można ustalić. Decyzję wydaje się po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego. Wnioski z uzasadnieniem składa się w Wydziale Ewidencji Ludności.
Obowiązek meldunkowy wczasowiczów i turystów.
Osoba, która przybywa do domu wczasowego lub wypoczynkowego, pensjonatu, hotelu, motelu itp. jest zobowiązana zameldować się na okres czasowy u kierownika zakładu lub upoważnionej przez niego osoby. Osoby przebywające w określonej miejscowości w celach turystyczno - wypoczynkowych poza wyżej wymienionymi zakładami są zwolnione od obowiązku meldowania się jeżeli okres ich pobytu nie przekracza 30 dni.
DOWÓD OSOBISTY
Jest to dokument urzędowy stwierdzający tożsamość posługującego się nim obywatela. W wielu państwach, w tym w Polsce, jego posiadanie jest obowiązkowe. Z ustawy wprowadzającej obowiązek posiadania dowodu osobistego wynika, iż każdy pełnoletni obywatel powinien posiadać dowód osobisty od ukończenia 18 roku życia. Istnieje jednak możliwość otrzymania dowodu osobistego wcześniej, nawet zaraz po urodzeniu - wówczas dokument ważny przez 5 lat od daty wydania
WNIOSKI
1.
|
Zgłoszenie do ewidencji działalności gospodarczej
załącznik nr 1
|
2.
|
Zgłoszenie zmian do ewidencji działalności gospodarczej
załącznik nr 2
|
3.
|
Zgłoszenie wykreślenia z ewidencji działalności gospodarczej
załącznik nr 3
|
4.
|
Druk o wydanie dowodu osobistego
załącznik nr 4
|
5.
|
Zgłoszenie pobytu czasowego
załącznik nr 5
|
6.
|
Zgłoszenie pobytu czasowego cudzoziemca
załącznik nr 6
|
7.
|
Zgłoszenie pobytu stałego
załącznik nr 7
|